Ana sayfaE-Ticaret Nedir?Dijital PazarlamaE-Ticaret Nedir?

E-Ticaret Nedir?

Merak edilen sorular arasında yerini almayı başaran e-ticaret nedir? Sorusunun cevabı burada detaylı bir şekilde açıklığa kavuşturulacak. Özellikle ticaret konusunda ve bu ticaretin internet ortamında nasıl yaptığıyla ilgili yüksek derecede merakı olanlar mutlaka içeriği detaylı şekilde incelemelerinde fayda olacaklarını bilmeliler. Öyleyse bu konu hakkında sizlere en ince ayrıntılarıyla e-ticaretin nasıl yapıldığı ve tam olarak ne olduğunu belirtelim.

E-Ticaret Sitesi Nedir?

Ticaret ile uğraşan kişiler günümüzde son derece gelişmiş ve daha da gelişmekte olan teknolojiye bağlı olarak internet dünyasında ticaretin nasıl yapıldığı ile ilgili bilgi aramaktalar. Durum böyle olunca bizlere de bu konuyu detaylı bir biçimde aydınlatma görevi düşüyor.

Bu tarz ticaret siteleri internet ortamında dijital vitrin şeklinde ele alınır. Çünkü satıcı ve alıcı arasında kolay bir alışveriş yolu sunar. Ticaret siteleri online olarak müşterilere sergilenen ürünlerin ve müşterilerin bu ürünleri inceleyerek satın aldığı önemli ortamlar olduğu da belirtilmelidir.

Sanal bir market olan bu siteler internet dünyasında hem iş kanalının büyümesini hem de satış gerçekleştirilerek ticaretin gerçekleşmesini sağlamaktadır. Böylece sizlere bir nevi eticaret nedir açıklamış oluyoruz.

E-Ticaret Türleri Nelerdir?

İçeriği okuyan kişiler e-ticaret nedir ve bu sistemin türleri nelerdir? Açık bir şekilde öğrenebilecekler.

E-ticaretin mevcut olan türlerini şu şekilde sıralayabilmemiz mümkündür;

  • B2B (İşletmeden işletmeye) türü,
  • B2G (İşletmeden devlete) türü,
  • C2B (Tüketiciden işletmeye) türü,
  • G2B (Devletten işletmeye) türü,
  • B2C (İşletmeden tüketiciye) türü,
  • B2E (İşletmeden çalışanına) türü,
  • G2C (Devletten vatandaşa) türü,
  • C2C (Tüketiciden Tüketiciye) türü,

Bahsedilen e ticaret türleri sistemde mevcut olan ve bu şekilde yürüyen türler olarak bilinir.

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

İnternet ortamında online şekilde ticaret işine girip kazanç sağlamak isteyenler için birkaç adımın takip edilmesi gerekiyor.

Takip edilmesi gereken adımlar şu şekildedir;

  • İlk olarak e-ticaret platformunun seçilmesi gerekir,
  • Platform seçildikten sonra kişiler hedef kitlesini dikkatli şekilde belirlemelidir,
  • Hedef kitle seçiminin ardından satışı gerçekleştirilmesi istenen ürünler belirlenir,
  • Ürünlerin belirlenmesinin yanında hizmetinde belirlenmesi şarttır,
  • Bahsedilen bu işlemlerden sonra tedarikçi ile anlaşma sağlanmalıdır,
  • Tedarikçi anlaşması gerçekleştikten sonra ödeme hizmeti sağlayıcısı ile temasa geçilerek işlemlerin başlatılması gerekir,
  • Ardından satış yapılacak olan mağaza için isim konulup isim hakkı alınmalıdır,

Bahsi geçen bu işlemlerden sonra site mutlaka satış odaklı biçimde tasarlanması gereklidir. Bu şekilde ticarete giriş başlamış olacaktır.

E-Ticaretin Avantajları Nelerdir?

Bu içerikte sizler için e ticaret ne demek detaylı bir şekilde açıklandı. Şimdi ise e-ticaretin avantajları konusunda önemli bilgiler açıklanacak.

Avantajlar şu şekildedir;

  • Negatif bir durumda kiminle beraber iletişime geçileceği rahatlıkla bilinebilir,
  • Aracılar ortadan kaldırılır ve kar elde etme durumu artar,
  • Ticaret pazarı daha iyi anlaşılabilir,
  • Müşteriler daha iyi tanınır,
  • Müşteriler daha rahat bir şekilde geri bildirim gerçekleştirebilirler,
  • İşlemler genel olarak ticaret firmasının sahibine ait olması sebebiyle sistem kontrolüne daha yakın mesafede olacaktır,
  • Yeni deneyimler ve bilgiler kazanılır,
  • Yeni pazarlama yöntemleri, farklı teknolojiler ve birçok önemli fikir öğrenilmesini sağlar,
  • Marka ve telif hakları açısından daha güçlü koruma sağlanır,

Bahsedilenler e-ticarette belirli avantajlardır. E-ticaret aracılığı ile daha birçok farklı avantajlarda mevcut olabilecek.

E-Ticaretin Dezavantajları Nelerdir?

E- Ticaretin avantajı olduğu gibi bazı dezavantajları da bulunur. E ticarette ne satılır konusundan ziyade en önemli konular arasında dezavantajlar dikkat çeker.

Dezavantajlar şu şekilde sıralanabilir;

  • Güçlü ve iyi bir biçimde yönetim gerçekleştirilmez ise daha fazla zaman, para ve enerji gerekli olacaktır,
  • Yapılan işlemlerin bütün lojistik yönetimleri eksiksiz yapılmalıdır,
  • Finansal açıdan risk oluşturabilir;
  • Teknolojik ürün satışından sonra mevcut olan teknik problemlere yanıt verilmesi gereklidir,
  • Hizmet verildiğinde her geçen gün daha fazla yüksek seviyeli sorumluluk gerekli olacaktır,
  • Gerçekleşen olaylarda her zaman firma sahibi sorumlu tutulur,
  • Müşteriler ile olan iletişimlerde yerel temsilci gibi hızlı bir biçimde yanıt verilemeyebilir,

Bahsedilen bu olaylar ise dezavantaj olarak ön plana çıkanlardır.

E-Ticarete Başlamak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Özellikle e ticaret ne demek konusundan ziyade bir de e-ticaretin nasıl yapıldığı konusunda önem taşır. Çünkü bu sistemin bünyesine girip ticaret gerçekleştirmek isteyen kişiler sisteme girişin nasıl olduğu ve kurallarının ne olduğunu mutlaka bilmeleri gereklidir.

E-ticaret için gerekli olanlar şu şekilde sıralanabilir;

  • Vergi kimlik numarası,
  • İşletme unvanı,
  • KEP adresi,
  • Tüzel kişiler ya da gerçek kişi için MERSİS numarasının olması,
  • Kargo firması ile anlaşmanın bildiriminin bulunması,
  • Veri tabanının bulunmuş olduğu konum,
  • Faaliyette bulunan sektör, hizmet türü ve ürünler,
  • Esnaf ve sanatkârlar için Türkiye Cumhuriyet kimlik numarasının mevcut olması,
  • Siteyi kuran kişilerin fotoğraflarının bulunması,
  • ETBİS kaydının olması,
  • Ticaret türü,
  • Altyapı sağlayıcı ile anlaşmanın olduğunun bildirimi,
  • Yurtdışı finans işlemi açısından yurtdışı banka bilgilerinin olması,

Ayrıca ödeme aracılık kuruluşu ile anlaşmanın var olduğunun bildiriminin bulunması. Böylece bu bahsedilen adımlar üzerinden ticaret adına işlemlere başlanmış olacaktır.

E-Ticaret Uzmanı Nedir?

Ticaret ile uğraşmak isteyen kişiler özellikle e ticaret uzmanı ne iş yapar konusu hakkında detaylı araştırmalar yapması gerekir. Genel olarak e-ticaret uzmanları internet siteleri vasıtası ile ürün ve servislerin pazarlanması açısından çalışma gerçekleştirirler.

Bu çalışmanın yanı sıra marka bilinirliğinin yüksek seviyelere çıkarılması ve dijital dünya sisteminde pazarlama aşamasının gerçekleşmesinin sağlanması açısından görevini gerçekleştirir. Böylece e-ticarete adım atıp önemli işler gerçekleştirmek isteyenler uzmanların neler yaptığı konusunda bilgilenmeleri başlayanlara destek olacaktır.

Elbette uzmanlığa ulaşmak için bilgi birikimi ve tecrübenin olması gerektiği gibi doğru adımların atılması ve konular içerisinde son derece hassas olunması gerekir. Çünkü bu işi yapanlar sorumluluk alarak önemli seviyelere gelmeye çalışırlar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir